کارت دعوت
در فرهنگ ما فارسی زبانان چگونگی دعوتِ میزبان نمایش دهنده ی احترامی است که او برای مهمان خود قائل است. در بعضی موارد اوضاع شکل و شمایل دیگری دارد و از این فراتر می رود، به عنوان مثال در فضای فعالیت های کاری گاهی ممکن است قضاوت درباره ی چند و چونِ اعتبار یک شرکت بر مبنای نحوه ی طراحی یا ساز و کارِ "دعوت" شکل بگیرد. خیلی قصد تکیه و تمرکز روی مسائل بالا را نداریم اما اگر برای یک مهمانی، همایش، نشست یا رویدادی خاص قصد تهیه ی کارت دعوت دارید؛ مطالعه ی نکات ارائه شده در این نوشتار می تواند کمک حال شما باشد.
مراسم یا رویداد خود را در کارت دعوت برجسته سازید
توجه داشته باشید کارت دعوت برای مراسم شما چاپ می شود نه شخص شما. به بیان دیگر طرح، چاپ و تمامی فضای کارت شما باید انعکاسِ آن چه قرار است روی دهد باشد نه تصویری مبهم، خام و گنگ. اگر بخواهیم دقیق و بی پرده سخن بگوییم کارتی استاندارد است که فارغ از هر چیز بتوان آن را به عنوان یک اثر، یادگاری یا طرحی هنری به یادگار نگاه داشت. برای محقق شدن این هدف باید سراغ تمپلیت یا نمونه های موجود بروید.
توصیه ی ما این است که آثار برجسته را مد نظر داشته باشید تا سطح توقع و سلیقه ای بالا برای خود دست و پا کنید. به عنوان مثال وب سایت Psprint.com این امکان را به شما می دهد تا برای طیف وسیعی از مراسمِ خود، نمونه "کارت دعوت" مشاهده کنید. پس از این اقدام نوبت به شخصی سازی طراحی می رسد. یعنی باید ایده ی ناب و خلاقانه را رنگ و بویی بومی ببخشید. گاهی لازم است در این مرحله از یک طراح کمک بگیرید.
اطلاعات کافی را در اختیار مخاطب قرار دهید در این عصر کسی علاقه ای به غافلگیر شدن ندارد، شما هم کسی را غافلگیر نکنید. اطلاعات کامل مراسم یا رویداد باید روی کارت دعوت وجود داشته باشد. چه کسی میزبان است، آدرس میزبانی کجاست، در صورت وجود برنامه های به چه صورت خواهند بود و غیره. توصیه می کنیم حتما خود را در چشم مخاطب قرار دهید و از دید او به کارت دعوت بنگرید. آیا تمامی اطلاعات را منتقل کرده اید؟ نکته ای گنگ و مبهم باقی نمانده؟ مخاطب اطلاعات را در چارچوبی زیبا و هنرمندانه دریافت می کند؟ سعی کنید پس از یافتن پاسخ هایی مناسب برای چنین سوال هایی اقدام به سفارش چاپ کنید.